Producenter - Konkurrent- og forhandlerovervågning
Producenter af varer, som sælges på internettet, oplever i stigende grad at produkt og pris er dynamisk og i konstant forandring. Det kan være nye produkter, som substituerer leverandørens egne produkter eller produkt- og prisændringer på eksisterende konkurrerende varer, som truer markedspositionen.
Den øgede dynamik og fokus fra konkurrenternes side på at optimere produkt og pris, gør det vigtigere end tidligere med en effektiv markedsovervågning. Prissætning er blevet en løbende proces, som man altid bør være parat til at engagere sig i, når muligheden og nødvendigheden melder sig.
Prisvogter indsamler markedsinformationer omkring priser og produkter, og giver et hurtigt og effektiv indblik i nye og ændrede forhold. Pris og produktdata fra Prisvogter er et værdifuldt beslutningsgrundlag til at ændre egne produkter og prissætninger efter den til enhver tid værende virkelighed.
Det giver Prisvogter:
Forhandleropfølgning
Se hvilke priser forskellige forhandlere sælger dine og konkurrerende produkter til. Identificer dine forhandlere, og se forskellen i udbud og markedsposition.
Prisovervågning
Analysere hvilke forhandlere og nøjagtig hvornår en evt. priskrig er startet og af hvem. Brug dataene til at arbejde proaktiv med dine forhandlere.
Markedsindsigt
Bliver i stand til at opdage ændringer i markedet, og at møde disse aktivt og hurtigt med eventuelle ændringstiltag.
Positionering
Forstå hvordan dine forhandlere positionerer dine varer i forhold til andre mærker, og hvilke substituerende produkter der udbydes.
Konkurrentovervågning
Overvåg konkurrerende produkter, og se hvor hurtig dine forhandlere er til at udbyde dem. Brug dataene til at positionere egne vare i forhold til konkurrenterne.
Markedsopfølgning
Se hvordan dine konkurrenter og forhandlere reagerer på en pris- eller produktændring fra din virksomhed. Brug dataene til proaktiv at følge op på dine forhandlere.